Kalite Direktörlüğü
07 Kasım 2022

                    KALİTE YÖNETİM BİRİMİ TEMEL İŞ, SORUMLULUK VE YETKİLER:

 

·         SHKS-İl Ambulans Servisi (İAS) çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar. Düzenli olarak değerlendirilmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, SKS için gerekli eğitimleri Eğitim Birimine bildirilmesi ve kalite sistemindeki gelişmelerin uygulatılmasından sorumludur.

·         Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,sistemin işletilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.

·         İl Ambulans Servisi Başhekimliği’ nde Kalite Sisteminin mantığını benimsetmek, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedür, talimat, form, görev tanımı ve diğer dokümanların hazırlamasından sorumludur.

·         Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime rapor eder.

·         Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili dokümanların (prosedür, talimat ve formlar vb.) yayınlanmasını, güncelliğini, sürekli kullanılır olmasını ve kontrolünü sağlar.

·         Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını başhekim ile birlikte değerlendirir.

·         Öz Değerlendirmeleri yönetir ve hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirir.

·         Yönetimi öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklara yönelik bilgilendirir ve gerekli iyileştirme çalışmalarını yapar

·         İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetir

·         Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetim ile görüş alış-verişinde bulunur.

·         Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize eder.

·         Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili aksaklıklar ve eksiklikler hakkında üst yönetime bilgi verir.

·         Her türlü Düzeltici Önleyici Faaliyetleri onaylar, takip ve kontrolünü yapar.

·         Hasta ve çalışanların geri bildirimlerinin alınmasına yönelik çalışmalar (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, görüş,  öneri ve şikâyetlerin alınması gibi) yönetir

·         Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir

·         Kalite yönetiminin etkinleştirilmesi amacıyla kurulacak komiteleri belirler

·         Komite üyelerinin görev tanımları sorumluluk ve yetki alanlarını belirler

·         Dış kaynaklı dokümanların güncelliğini takip eder, birimlerde en güncel olanların kullanımda olmasını sağlar.

·         Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.

·         Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını yapar.

·         Revize edilmiş dokümanların birimlerde kullanımını engellemek için toplatır.

·         Revizyon görmüş dokümanların yeni hallerinin birimlere dağıtımını yaptırır, iptal edilmiş nüshaları birimlerden alır ve bir örneği dışında hepsini imha eder.

·         Tüm dokümanların, Dokümanların Kontrolü Prosedürü’ ne uygun olmasını sağlar.

·         Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıların duyurusunu ve hazırlığını yapar.

·         Kalite Yönetim Birimi görevleri ile ilgili kanun, yönetmelik, yönerge, genelgeleri takip ederek gerekli güncellemelerin yapılmasını sağlar.